#42/2012 - MotywAkcja - Andrzej Wojtyniak

ZłoteMyśli.pl
"Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce" - brzmi znajomo, prawda? Jak często zdarza ci się tak mówić lub myśleć? Prawdopodobnie dużo częściej niż byś tego oczekiwał. W takich sytuacjach z pewnością pragniesz, by ktoś lub coś dało ci motywacyjnego kopa. Nawet jeśli się uda i zaczynasz działać na wysokich obrotach to po kilku dniach energia ucieka i znów zmagasz się z brakiem motywacji. Ja też tak mam. W ciągu ostatniego roku brak motywacji to moja największa zmora. Czasami zapalam się do jakiegoś zadania, ale mój zapał szybko gaśnie i znów nic mi się nie chce. Ale czas najwyższy się z tym uporać. Tak samo jak z odwlekaniem, o którym pisałam poprzednio. Dlatego szukam, czytam, zaczynam działać.

Tym razem trafiło na książkę "Motywakcja" Andrzeja Wojtyniaka. Ta publikacja to po pierwsze dogłębna analiza procesu motywacji, a po drugie konkretny zestaw ćwiczeń, dzięki którym zdobędziesz prawdziwą wewnętrzną i wieczną motywację już, teraz, zaraz! W jaki sposób?
To, czego potrzebujemy to nie jest ciągłe motywowanie się. Sztuka polega na tym, by po prostu być zmotywowanym. Zamiast się męczyć z kolejnymi spadkami motywacji i katować się kolejnymi cudacznymi technikami motywacyjnymi możesz motywację mieć ot tak. Mieć nieopartą chęć do robienia rzeczy, na których zrobieniu ci zależy. Wystarczy tylko uświadomić sobie kilka rzeczy i sumiennie wykonać ćwiczenia zawarte na końcu książki.

Na prawdę świetna książka. Napisana przystępnym językiem, przybliża zjawisko motywacji i bycia zmotywowanym. Zmusza do zastanowienia się nad sobą, swoim życiem. Zachęca do wprowadzenia drobnych zmian, które w efekcie diametralnie zmienią nasze życie. Jestem świeżo po lekturze, pochłonęłam książkę niemal jednym tchem. Zachęcam do zapoznania się z pełnym opisem na stronie wydawcy, ja natomiast idę wykonać ćwiczenia z książki.

0 komentarze:

Prześlij komentarz